A hatóság azért indított vizsgálatot a Telenor ellen, mert a cég ügyfelei bepanaszolták az ország harmadik legnagyobb szolgáltatóját, amiért az szerződésmódosításokat hajtott végre, leginkább egyoldalúan és ezzel több ponton jogsértés gyanúja merült fel. Az elektronikus hírközlésre vonatkozó jogszabályok igen szigorúak a már megkötött szerződések egyoldalú, szolgáltató általi módosításával kapcsolatban, a változtatást csak kivételesen teszik lehetővé. Természetsen a változtatás joga fennáll, ám annak kétoldalúnak kell lennie és biztosítania kell a vállalatnak a lehetőséget az ügyfél részére, hogy utóbbi valóban tájékozottan tudja meghozni a legmegfontoltabb döntést. A vizsgálatot az NMHH hatósági szerződéssel zárta le, amely lehetőséget adott arra, hogy a Telenor olyan kötelezettségeket vállaljon az érdeksérelmet szenvedett előfizetők kompenzálására, amelyeket más módon, például határozat meghozatalával a hatóság nem írhatott volna elő.

A tájékoztatás szerint a cég augusztus 29. és szeptember 2. között SMS-ben megkeresi azokat a meglévő lakossági számlás és feltöltőkártyás ügyfeleit keresi meg, akik akár kétoldalú, akár egyoldalú szerződésmódosítás keretében a 2015. szeptember 12-i tarifakivezetésben érintettek. Nem vonatkozik ez azokra a kártyás előfizetőkre, akik az eltelt időben egyenlegfeltöltéssel újították meg szerződésüket.

Az SMS-ben egy kérdőív linkje és egy egyedi kód szerepel, amellyel az ügyfelek jelezhetik pozitív és negatív véleményüket és igényüket a tarifatisztítással, és az új tarifájukkal kapcsolatban. Az érintett ügyfelek idén szeptember közepéig jelezhetik kompenzációs igényüket.

A Telenor kötelezte magát, hogy a szeptember 16-ig beérkező jelzések feldolgozása után legkésőbb október 31-ig személyre szabott kompenzációs ajánlatokkal keresi meg a kérdőívben elégedetlen visszajelzéseket adó előfizetőket. A kompenzáció része, hogy az érintettek díj-, illetve esetenként kötbérmentesen válthassanak az igényeikhez leginkább illeszkedő tarifacsomagra, és szükség esetén havidíj-jóváírásra is sor kerülhet.

A hatósági szerződés alapján a vállalások végrehajtása a Telenor feladata és felelőssége, a teljesítést pedig az NMHH folyamatosan ellenőrzi, emellett kiemelt figyelemmel kíséri a módosítással kapcsolatban beérkező előfizetői panaszok alakulását. A hatóság közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy tudatos fogyasztói magatartást tanúsítva a tájékoztató SMS-t követően minden érintett előfizető éljen a szolgáltató adta lehetőséggel, nyilvánítson véleményt és fogalmazza meg a szóban forgó tarifacsomag-váltáshoz kapcsolódó tapasztalatait és igényeit.

 

(Forrás:telekomesit.hu/mti/Fotó:twitter)